Archív

Spolupráce prvňáčků s třeťáky

Díky blízkosti umístění tříd 3.A s 1.A a 3. B s 1.B mohla vzniknout mezi těmito třídami vzájemná spolupráce žáků i učitelů. Děti ze třetích tříd si vybraly žáčka, kterého mají za úkol  opečovávat, pomáhat mu s přípravou, oblékáním, zapisováním do žákovské knížky, zkrátka starat se o něj skoro jako maminka s tatínkem.

   Zdálo by se, že jen prvňáci získávají výhodu. Pojďme si tedy probrat, kdo tím získá a také, co tím získá. Prvňáčkům spolupráce pomůže v integraci do školního prostředí, lépe překonají případný ostych, rychleji a hlouběji se seznámí se staršími spolužáky a naváží tak přátelství (třeba i na celý život). A samozřejmě jim to pomůže zvládat praktické úkony, o kterých jsme psali výše. Třeťáci se zase naučí mít někoho na starosti, pečovat o něj, mít za něho zodpovědnost (i když zatím malou), být spolehlivý. Oběma ročníkům by měla vzájemná spolupráci přinést spokojenost ze vzájemných vztahů, pocit uspokojení a radost ze společné práce. Což se již plní. Děti nám již tyto hezké pocity hlásí.

    Jak dlouho bude spolupráce trvat, zda až do konce šk. roku, či do pololetí, uvidíme. Záleží na tom, jak dlouho budou prvňáčci pomoc potřebovat. Fotky zde

                                                                                                  Za tým vzájemné spolupráce P.Stolín